Ton Janssen ontvangt Lifetime Achievement Award

De oprichter van het merk Tasty Tom, Ton Janssen, heeft gisteravond een Lifetime Achievement Award ontvangen voor zijn verdiensten in de tomatensector. Hij kreeg de onderscheiding in het bijzijn van tomatencollega’s uit de hele wereld tijdens de vierde editie van het Tomato Inspiration Event in Berlijn.

De bekendheid van Ton Janssen dateert van 1994, toen hij het zat was dat de Nederlandse tomaat in de Duitse pers werd neergezet als ‘Wasserbombe’. Janssen begon een strijd om de tomaat weer in een beter daglicht te plaatsen en startte met de smaaktomaat onder de merknaam Tasty Tom. Niet alleen wist Ton Janssen met Tasty Tom het imago van de tomaat sterk te verbeteren, ook groeide het label uit tot een populair consumentenmerk dat tegenwoordig in zowel Nederland als Duitsland verkrijgbaar is.

Maar voor Ton Janssen hield het daar niet bij op. De afgelopen jaren zette hij zich onvermoeibaar in om de tomaat, maar eigenlijk de gehele Nederlandse tuinbouw, op een positieve manier bij consumenten onder de aandacht te brengen. Dit deed hij door te vertellen hoe de producten worden geteeld en welke inspanningen telers verrichten om een gezond, smaakvol en duurzaam product in het schap te krijgen. Om deze redenen werd hij gisteravond beloond met een Lifetime Achievement Award.

Ton Janssen zei heel trots te zijn op de award en kondigde aan dat hij zich per 1 januari 2018 fulltime gaat richten op de promotie van het merk Tasty Tom. De Tasty Tom Gold, die in 2016 is geĂŻntroduceerd, is al een mooie uitdaging om de komende jaren uit te bouwen.